Wszystko co chcesz wiedzieć o Mustangu, ale nie masz kogo zapytać [Rok 1964]

Opcje wyposażenia

W poprzedniej części opisaliśmy początki Mustanga. Teraz czas auta z pierwszego roku produkcji. Często oznaczane są jako 1964 1/2, dlatego że produkcja Mustanga ruszyła 8 marca a do sprzedaży trafił 17 kwietnia 1964 roku. Kupujący miał multum możliwości dostosowania samochodu pod swoje potrzeby. Zacznijmy od nadwozia.

Tutaj opcje były dwie:
Coupe (Wyprodukowanych 92,705 szt.)

Na zdjęciach najstarszy Mustang w Polsce wyprodukowany 11 czerwca 1964 roku. Więcej informacji tym Mustangu znajdziecie TUTAJ

 

i Kabriolet  (Wyprodukowanych 28,833 szt.)

Za to silników do wyboru było już cztery. Jedna rzędowa szóstka o pojemności 2,8l i mocy 105 kM i trzy widlaste ósemki:

4,3l/164kM
4,7l/210kM
i najrzadziej spotykany (wprowadzony w czerwcu) High Performance 4,7l/271kM oznaczony w numerze VIN literą „K”.

Najmocniejsza wersja silnika 289 montowanego w Mustangach to tak zwany “Hi-Po”, który produkowany był zaledwie przez trzy lata 65-67, a auta wyposażone w tę jednostkę napędową oznaczone były literką K w kodzie VIN, stad potoczna nazwa “K-code”. W sumie wyprodukowanych zostało nie całe 13,000 Mustangów z tym silnikiem, co czyni je niezwykle rzadkimi – mniej niż 1% wszystkich wyprodukowanych. Pierwsze silniki “Hi-Po” były także montowane w ’63 Fairlane, Shelby Cobra oraz GT350. Czytaj więcej

Można było również wybrać jedną z trzech skrzyń biegów.
3- biegową automatyczną
3- biegową manualną
4-biegową manualną

Oprócz tego dokupić można było elementy poprawiające wystrój i komfort jazdy np. klimatyzacja, winylowy dach, radio, różne rodzaje kołpaków i felg, pakiet z usztywnionym zawieszeniem czy nawet szersze opony.

Jak rozkodować numer VIN i date plate

Zacznijmy od numeru VIN.
Przykładowy: 5F08D206467

Pierwsza cyfra mówi o roku produkcji. Dla ’64 jest „5” tak samo jak w 1965.
Litera „F” oznacza, że został wyprodukowany w fabryce w Dearborn. (R= San Jose)
Trzecia i czwarta cyfra informuje o typie nadwozia. 07 dla Coupe 08 dla Kabrioletu.
Piąta litera odpowiada za silnik:
U= 170ci (2,8l)/105 kM
F= 260ci (4,3l)/164 kM
D=289ci (4,7l)/210 kM
K= 289ci (4,7l)/271 kM (High Perf)
Pozostałe cyfry są indywidualne dla każdego auta. I tak zakres 100001-250000 jest przeznaczony dla samochodów wyprodukowanych w Dearborn a 100001-125000 dla San Jose.

Źródło: mustangattitude.com/

Przykładowa Date Plate:

Body 76A= Nadwozie typu Kabriolet
Color D= Kolor „Dynasty Green”
Trim 86= Wnętrze w czarnym kolorze
Date 21G= 21 lipca
DSO 21= Zamówiony został do Atlanty
AXLE 1= Przełożenie 3.00:1; Standardowy mechanizm różnicowy
Trans 5= 4 biegowa manualna skrzynia biegów

Wszystkie oznaczenia znajdziecie tutaj:
http://classicponycars.com/64data.html
Ale bardzo wygodny jest ten decoder:
http://www.mustangdecoder.com/decoder.html

Po czym rozpoznać prawdziwego Mustanga z 1964 roku
Samochód, na podstawie którego przedstawione są główne różnice pomiędzy pierwszym rokiem produkcji a kolejnym sprowadziliśmy na specjalne życzenie jednego z naszych klientów.
Więcej: http://inwestujwklasyka.pl/listings/mustang-kabriolet-1964-12-klasyk-na-zyczenie/

Maska, która ma ostre, niezaokrąglone ranty. Niestety nie widać tego dobrze na zdjęciu

Wcześniej już wspominałem o różnych wersjach silników w 1964. Model, który trafi do Polski to D-Code, czyli silnik 289ci (4,7l) o mocy 210km. Najpopularniejsze Mustangi pierwszej generacji to C-cody, które produkowane były od 1965 i również miały silnik 289ci, ale generował mniej mocy.

W 1964 specyficzny był też generator, który w 1965 został zastąpiony alternatorem.

Używa on regulatora wysokich napięć z oddzielonymi terminalami.
 
W Mustangach klaksony umiejscowione są na przedniej części komory silnika za grillem, ale nie w tych z 1964, które miały jeden duży klakson w dolnej części komory.
Włącznik świateł we wszystkich Mustangach z 1964 przymocowany był do pompy hamulcowej.
Kolejną różnicą jest mocowanie klamki, która w 1964 montowana była na zatrzask a od marca 1965 już na śrubkę.

Większość, ale nie wszystkie Mustangi ’64 1/2 miały na na pokrętle odpowietrzającym literę „A”. W 1965 Ford zupełnie usunął „A”.

Back to top
Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.