1967 Ford Mustang Fastback C-code

155 000PLN

Price include all taxesSold
SOLD
  • 1967 Ford Mustang Fastback C-code
  • 1967 Ford Mustang Fastback C-code

Jak kupić klasyka w dobrej cenie.

Rynek aut zabytkowych w USA jest bardzo specyficzny. Dobre okazje sprzedają się bardzo szybko i jeśli nie śledzisz rynku w czasie rzeczywistym to pewnie większości dobrych ofert nawet nie zauważasz. Oferty znikają tak szybko jak szybko się pojawiają, bo właściciel sprzedanego klasyka nie może opędzić się od telefonów. Jeśli nie spóźniłeś się jeszcze na dobrą okazję to może to brzmieć trochę abstrakcyjnie, ale taka jest rzeczywistość. My przegapiliśmy już kilka dobrych okazji, ale ostatnio udało nam się jedną upolować. Auto pokazało się o 9:00PM czasu USA. Zauważyłem go 30 min po wystawieniu oferty i od razu zadzwoniłem do właściciela. Okazało się, że byłem trzecią osobą i pozostałe dwie umówiły się na obejrzenie auta następnego dnia. Jeden w południe, drugi o 4:00PM. Poprosiłem o zdjęcia numerów seryjnych, żeby upewnić się, że auto jest warte wyścigu. Na szczęście właściciel spędzał weekend z synem, który posiadał telefon komórkowy z dobrym aparatem i pomógł zrobić zdjęcia elementów o które poprosiłem. 40 min od ukazania się ogłoszenia potwierdziłem, że będę o 10 rano. Auto znajdowało się 5h jazdy ode mnie, więc stwierdziłem, że jak wyjadę o 6 i zrobię trasę w 4h to będę pierwszy. Szybkie tankowanie, wypłata gotówki na zaliczkę i byłem w drodze.


Mustang okazał się w bardzo dobrym stanie technicznym, odpalił na dotyk, przejechaliśmy się po okolicy. Z daleka wyglądał nieźle, ale lakier nie jest pierwszej świeżości i przydałoby mu się kilka poprawek blacharskich, ale zdecydowanie był warty swojej ceny. Zaczęliśmy negocjacje. Okazało się, że nie ma zbyt dużo pola do wygrania, bo tuż przed moim przyjazdem właściciel dostał telefonicznie ofertę na $1,000 więcej niż cena wywoławcza. Właściciel na szczęście odmówił i powiedział, że oddzwoni jeśli ja bym go nie kupił, bo wiedział, że byłem już w drodze i mam za sobą jakieś 4h jazdy.
Ostatecznie Mustang został kupiony i za 3 tygodnie będzie ładowany na statek do Polski. Zanim to się jednak wydarzy planujemy zapakować go częściami, które zrobią z niego auto, które będzie wyróżniać się tłumu nawet pośród innych klasyków w Polsce.
Mustang nie wymaga wiele pracy. Wnętrze jest w bardzo dobrym stanie, zostało odświeżone przez obecnego właściciela, który nie chciał zabierać się za lakier, bo dla niego aktualny stan był wystarczający na niedzielne wypady. Lakier ma kilka odprysków i zarysować oraz drobne ogniska korozji, ale podłoga jest w dobrym stanie i nie wymaga pracy. Auto odpala na dotyk, prowadzi się bardzo dobrze dzięki dołożonemu wspomaganiu, w zawieszeniu nic nie puka, a hamulce spokojnie blokują koła przy ostrym hamowaniu. Z silnika nic nie cieknie, ale przydało by mu się dobre czyszczenie. Planujemy kupić nowe pokrywy zaworów oraz filtr powietrza, które sprawią, że będzie prezentował się znacznie lepiej, ale mechanicznie nie będziemy robić nic. Może poza wymianą tylnej uszczelki skrzyni biegów, bo widać, że jest wilgotna. Silnik 289 z dwu gardzielowym gaźnikiem zachowany w swoim oryginalnym stanie, wyprodukowany został w grudniu 66 roku, jakieś 6 miesięcy przed datą produkcji Mustanga. Głowice były remontowane, z utwardzonymi zaworami i gniazdami, czyli dostosowane są do bezołowiowego paliwa i nie potrzeba żadnych domieszek. Automatyczna skrzynia biegów działa bez zarzutów. Radio wygląda klasycznie, ale ma podłączenie do telefonu.

Właściciel sprzedał auto, bo potrzebował miejsca i funduszy na jego nowy projekt pick-up’a o którym marzył od dziecka.
Ciężko było mu rozstać się z mustangiem, który sprawił mu tyle przyjemności przez ostatnie lata, ale marzenia trzeba realizować.
Z autem dostaliśmy komplet dokumentów od obecnego oraz od poprzedniego właściciela, które dokumentują dużą część historii tego niesamowitego auta.
Ponieważ auto jest w tak dobrym stanie mechanicznym rozważamy także zakup kompletu chromowanych klamek, poprawek tylnych lamp, a można nawet przednia szybę, która ma mały odprysk oraz oczywiście komplet uszczelek jeśli zdecydujemy się na położenie nowego lakieru, który zrobił by z niego Mustanga pierwszej kategorii. Ale na razie wstrzymamy się z tymi decyzjami. Jeśli znajdzie się chętny zanim auto wypłynie z portu to będzie mógł sam decydować o tym z jakim pakietem części przyjedzie do Polski.Bardzo cieszymy się z zakupu i na bieżąco będziemy informować o postępach.
Specjalne auta potrzebują specjalnych środkówUPDATE:
Pełna lista części:
Przednia szyba
Komplet uszczelek:
– przedniej szyby
– drzwi
– tylnej szyby
– klapy bagaznika
– przedniej maski
– wspornika chłodnicy
Komplet klame zewnętrznych
Komplet klamek wewnętrznych
Komplet korb opuszczania szyb
Komplet paneli naprawczych tylnych błotników
Komplet gum zawieszenia
Komplet końcówek drążków kierowniczych
Komplet tylnych lamp: lampy i chromy
Chromowane wewnętrzne boczne wloty powietrza
Chromowane listwy progowe zewnętrzne
Chromowane listwy progowe wewnętrzne
Komplety montażowe do obu kompletów listw chromowych
Uszczelki pokryw zaworów
Czarne pokrywy zaworów
Czarny filtr powietrza
Elementy PCV z czarnym korkiem
Czarne nowe obszycie foteli

Z fabryki wyjechał w ładnym niebieskim kolorze „Acapulco Blue Metallic”. Pozostała specyfikacja Mustanga zgadza się z tabliczką znamionową.

http://www.mustangdecoder.com/decoder.html

DOŁĄCZ DO NASZEGO NEWSLETTERA
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Chcesz kupić amerykańskiego klasyka? Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!
Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.

Back to top
Newsletter
close slider

Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.