Kupiłem Bullitta! #5 Drugi filmowy Bullitt

Pierwszym właścicielem drugiego Bullitta był Robert M Ross, który był pracownikiem Warner Bros. Po roku Robert sprzedał auto pewnemu policjantowi ze wschodniego wybrzeża, którego dokładniejszych danych nie udało się nam ustalić. W 1972 roku samochód trafił do trzeciego właściciela, który bardzo ceni sobie swoją anonimowość i tylko niewielka grupa ludzi zna jego nazwisko. Autentyczność auta została potwierdzona wieloma dokumentami, między innymi kopią karty pierwszego właściciela zarejestrowanej na Roberta Rossa 14 grudnia 1968 roku oraz ostatnią rejestracją przez trzeciego właściciela 7 marca 1978 roku. Obie karty posiadały ten sam numer VIN 8R02S125559, który odpowiada numerowi VIN z listu Warner Bros poświadczającego sprzedaż tego auta jednemu z pracowników w 1970 roku. Kevin Marti, założyciel Marti Report odszukał ten numer w swojej bazie danych i napisał:

Źródło: http://www.mustangandfords.com

„This looks like a winner. It was ordered under a special Ford category known as “Civic and Government Affairs Vehicles.” It was shipped to the same Ford Motor Company address as the 69 Cougar used in the James Bond movie, “On Her Majesty’s Secret Service.” Should I mention that an identical car was also ordered with the serial number one digit earlier than this one?! Let me know if I can help in any other way. Kevin”

oraz:

“And there are two identical cars that were ordered, both with the GT package, so that story about one being different than the other is not true. I will wait until contacted by the owner to dispense more information. I, like you, don’t want to help anyone turn fiction into alleged fact.”

Kiedy w 1990 „trzeci właściciel” dowiedział się, że jego auto budzi tyle zainteresowania wśród fanów, stwierdził, że sam nie jest fanatykiem Mustangów i kupił Mustanga ze względu na niską cenę oraz to że jeździł nim aktor filmowy. Auta nie widział od 6 lat, gdyż schowane było w garażu na wschodnim wybrzeżu. Wspomniał też że jeździł nim zanim został odstawiony i że Mustang wydał mu się bardzo hałaśliwy, bo został pozbawionych wszelkich wygłuszeń na potrzeby filmu. Jedną z przyczyn było odelżenia auta, tak by był w stanie konkurować z Chargerem, a drugą przyczyną była prośba dźwiękowców w celu odzwierciedlenia dobrego, czystego dźwięku silnika. Podczas jednej z przejażdżek przed odstawieniem Mustanga do garażu właściciel stracił kontrolę nad samochodem, obróciło go o 360 stopni i karoseria uległa drobnemu uszkodzeniu. W 1997 roku syn Steva McQueena Chad chciał odkupić auto zachowując anonimowość właściciela, lecz bez skutku. Peterson Automotive Museum chciało wypożyczyć auto na 30-lecie Bullitta, ale także spotkali się z odmową, pomimo próśb Jay’a Leno. Z powodu dużego zainteresowania właściciel kilkakrotnie zmieniał lokalizację Mustanga, lecz za każdym razem, ktoś na niego natrafiał. Producent Aniołków Charliego także dopytywał się wypożyczenie auta dla Drew Barrymore, proponował wycieczki, nagrody itp, ale poskutkowało to tylko groźbą ze strony właściciela, że pozwie go do sądu za nachodzenie.

Udało mi się także odszukać relację jednej z osób, której udało się odnaleźć Mustanga, który był zaparkowany u jego sąsiada. W 2000 roku opisał on stan auta w ten sposób:

Stan licznika 66,000 mil. Auto uszkodzone przodem, zdjęty przedni zderzak, osłona pod zderzakiem oraz grill. Pas przedni oraz mocowanie chłodnicy wgniecione. Silnik wygląda nie uruchamiany od lat, zdjęty gaźnik oraz górne mocowanie amortyzatorów. Dziury po wewnętrznej stronie komory silnika w miejscach, gdzie dospawane były dodatkowe wzmocnienia. Wnętrze w dobrym stanie, lecz zakurzone. Lewarek zmiany biegów zmieniony na Hurst (na filmie był oryginalny), pedał sprzęgła w podłodze (zerwana linka), kierownica Shelby, którą założył McQueen zastąpiona jakimś tanim zamiennikiem, zardzewiałe śruby kół, liczne uchwyty montażowe kamer oraz przerobiony przez Blachowskiego wydech są bardzo zardzewiałe. Tabliczka znamionowa w dalszym ciągu na drzwiach, zgodny numer VIN oraz wycięta dziura w bagażniku wielkości pięści do poprowadzenia kabli dla kamery.

W 2002 roku auto wyjechało z garażu w Kentucky do nowej lokalizacji.

W 2003 niepotwierdzone plotki głosiły, że właściciel zaczął remont auta

W 2005 roku właściciel rozważał udostępnienie auta do muzeum. (Mustang jest w Tennesse)

W 2008 jeden z magazynów motoryzacyjnych otrzymał zdjęcia auta, lecz nie zdecydował się ich opublikować, ze względu na to, że zrobione zostały nielegalnie.

W 2010 „drugi” z właścicieli Frank Marranca opisał swoją historię w magazynie Mustang Enthusiast.

Źródło: www.mustangcollective.com

Na chwilę obecną brak jest jakichkolwiek informacji.

Źródła:
http://www.ponysite.de/barn5.htm
http://www.mustangandfords.com/featured-vehicles/mump-0707-1968-ford-mustang-bullitt/

Back to top
Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.