Mustang Fastback 1967 S-code

SPRZEDANYSprzedany
SPRZEDANY

Tego Mustanga szukaliśmy dosyć długo, ale Pan Bartłomiej miał bardzo konkretne wymagania. To miał być Fastback z 1967 lub 1968 roku. Z Big Blockiem 390ci pod maską i najlepiej manualną czterobiegową skrzynią. Idealnie gdyby był niebieski lub ciemnoniebieski. Dodatkowo miał być jak najbardziej oryginalny i w jak najlepszym stanie. To zlecenie nie było łatwe. Szczególnie, że Fastbacki ‘67/’68 zniknęły już z rynku.

Jednak wiedzieliśmy, że to tylko kwestia czasu i na pewno znajdziemy dokładnie to czego szukał Pan Bartłomiej. W międzyczasie pojawiło się kilka innych interesujących propozycji, ale żaden nie chwycił za serce. Aż w końu w niedzielę wielkanocną pojawiło się ogłoszenie z tym Mustangiem. I to było to! Skontaktowaliśmy się z właścicielem i następnego dnia – w lany poniedziałek – wysłaliśmy zadatek do właściciela. We wtorek zarezerwowołem bilet, w środę o 22 wylądowałem w Kansas City a w czwartek o 10 rano przeprowadziłem inspekcję tego świetnego Mustanga. Trzeba było się spieszyć bo nie tylko my się nim zainteresowaliśmy. Jeden z największych dealerów aut zabytków z południa USA (Vanguard Motors) już był na etapie negocjacji.

Na miejscu potwierdziło się to co mówił właściciel przez telefon. Mustang jest świeżo po dwuletniej renowacji. Bryan od 40 lat siedzi w Mustangach i prowadzi warsztat specjalizujący się w renowacjach Mustangów. Na podnośniku wisała Eleanor z silnikiem 427ci, w podkładzie gotowy do lakierowania czekał Bullitt a na zewnątrz stała bardzo ładna replika Shelby GT500.

Wracając do Mustanga… Silnik 390ci jest świeżo po generalnym remoncie a został odbudowany do fabrycznej specyfikacji. Nadal jest oryginalny gaźnik Holleya, zgodny kolektor dolotowy, oryginalne żeliwne kolektory wydechowe, stockowy wałek rozrządu itd. Z bloku możemy odczytać kod 7F13 (wyprodukowany 13 czerwca 1967). Manualna czterobiegowa skrzynia również została odbudowana i nadal ma fabryczną tabliczkę, z której możemy odczytać kod RUG-M2 (Czterobiegowy manual dedykowany do silnika 390ci z 1967 roku) . Marti Report wskazuje, że Mustang wyposażony był w dyferencjał „limited slip”. On również ma tabliczkę, z której możemy odczytać kod WES-G (Limited slip 3.25:1) oraz 7FB (wyprodukowany w drugim tygodniu czerwca 1967 roku).

Tabliczka znamionowa wskazuje, że planowany wyjazd z fabryki Mustanga miał nastąpić 21.06.1967 roku jednak Marti zaznacza, że tak naprawdę ten Mustang fabrykę opuścił 16 czerwca 1967 roku, czyli trzecim tygodniu miesiąca – 3 dni po produkcji bloku silnika. Wszystko wskazuje na to, że Mustang opuścił fabrykę z dokładnie tym napędem!
Dodatkowym smaczkiem jest również zachowany „buck tag”, który montowany był pod maską wszystkich aut z fabryki w Metuchen, niektórych z fabryki w Dearborn i uważa się, że do żadnych z fabryki w San Jose. Ten Mustang opuścił fabrykę w Dearborn.

Potwierdzenie tych informacji znaleźliśmy w książce „Mustang 1964 1/2 – 1973 Restoration Guide” autorstwa Toma Corcorana i Earla Davisa z 1998 roku.

Nie widzieliśmy jeszcze tak oryginalnego Mustanga. Bryan też nie widział dlatego wiedział, że musi go zrobić najlepiej jak tylko potrafi.

Mustang jest polakierowany w świetnym kolorze Acapulco Blue – dokładnie w takim wyjechał z fabryki, który idealnie komponuje się z niebieskim wnętrzem. Wszystkie światła, przełączniki, wskaźniki działają. Oryginalne radio również. Dodatkowo Mustang jest wyposażony we wspomaganie kierownicy i wspomaganie tarczowych hamulców. Listwa na tylnym panelu również była fabrycznym wyposażaniem – dostępna tylko w 1967 roku.

Jest bardzo oryginalny, pracuje idealnie, brzmi świetnie i niesamowicie wygląda.

Panie Bartłomieju jeszcze raz gratulujemy!

W linku poniżej znajdziesz krótki film z wyjazdu po Mustanga. Oprócz niego obejrzałem jeszcze jedno ciekawe auto i odwiedziłem dwa fajne miejsca. 

Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.

Wyślij wiadomość

Najnowsze samochody

Buick Wildcat Convertible 1967
160 000PLN
Ford Mustang Mach1 1969
300 000PLN
Shelby GT500 Tribute 1968
370 000PLN
Plymouth Road Runner 1969
200 000PLN
Ford Mustang Fastback GTA 1968 (S-code)

Back to top
Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.