Deals Of The Week 13.12.2019

Chcesz kupić klasyka prosto z USA, ale nie chcesz tracić czasu na załatwienie transportu, opłat i wszystkich formalności? Z nami zminimalizujesz ryzyko zakupu kota w worku i oszczędzisz czas. Przeprowadzimy dokładną inspekcję na miejscu w USA i jeśli zdecydujesz się na zakup podstawimy Ci pod dom przygotowanego do rejestracji klasyka Twoich marzeń! 

W USA dostępność klasyków jest dużo większa, więc znajdziemy Ci dokładnie to czego szukasz. Tymczasem zapraszamy na podsumowanie najlepszych okazji zza oceanu! W tym tygodniu pojawiło się kilka naprawdę interesujących samochodów.

 

Mustang BOSS 302 1970 – 254 000 PLN

Cena zawiera zakup auta, transport morski i lądowy, wszystkie opłaty importowe, rozładunek, wszystkie formalności i dokumenty w USA i PL, rzeczoznawcę, konserwatora, urząd celny, badanie techniczne, tłumaczenia i wszystko co niezbędne do zarejestrowania auta jako zabytek.

Co wiemy z ogłoszenia?

Piątek trzynastego nie musi być pechowy. Do dzisiejszego Deals Of The Week wybraliśmy pięć naprawdę unikatowych Mustangów. Zakres cen od 254 000 PLN do 1 315 000 PLN! Jest BOSS 302 i dwa BOSSy 429, nie zabrakło też Shelby GT500 i Fastbacka ’68 z silnikiem 428 Cobra Jet!

Zaczynamy od jedynego Small Blocka w zestawieniu. Kultowy BOSS 302 czyli limitowana wersja Mustanga (przez dwa lata wyprodukowano 8641 sztuk), która powstała na potrzeby dopuszczenia tego modelu do wyścigów Trans AM. Nazwa nie jest przypadkowa – pod maską pracował silnik 302ci (5 litrów) o mocy 290kM. To właśnie w 1970 roku udało się pokonać odwiecznego rywala Chevroleta Camaro Z28 i wygrać całą serię.

Pod maską tego z ogłoszenia jest oczywiście silnik 302ci a za przełożenie odpowiada czterobiegowy manual. Jak na rajdową wersję przystało nie ma klimatyzacji ani wspomagania kierownicy. Ma za to wspomaganie tarczowych hamulców, usztywnione zawieszenie i most ze szperą i przełożeniem 3.91. Cała specyfikacja jest zgodna z Marti Report (zdjęcie).

Hagerty idealny egzemplarz wycenia na 128 000 USD (585 000 PLN po opłatach). 

Mustang Shelby GT500 – 424 000 PLN

Cena zawiera zakup auta, transport morski i lądowy, wszystkie opłaty importowe, rozładunek, wszystkie formalności i dokumenty w USA i PL, rzeczoznawcę, konserwatora, urząd celny, badanie techniczne, tłumaczenia i wszystko co niezbędne do zarejestrowania auta jako zabytek.

Co wiemy z ogłoszenia?

Shelby GT500 – nawet mało zorientowana w amerykańskich autach osoba wie, że Mustang sygnowanym nazwiskiem Carrolla Shelby’ego to coś naprawdę unikatowego. To co najważniejsze znajdziemy oczywiście pod maską – silnik 428ci (7 litrów) Cobra Jet spięty z manualną czterobiegową skrzynią. Ten z ogłoszenia jest ponad 20 lat w jednych rękach i na początku 2000 roku przeszedł pełną renowację. Jest wpisany do „Shelby registry” a właściciel ma zachowaną oryginalną fakturę.

Hagerty idealny egzemplarz wycenia na 146 000 USD (660 000 PLN po opłatach). 

 

Mustang Fastback GT 1968  – 521 500 PLN

Cena zawiera zakup auta, transport morski i lądowy, wszystkie opłaty importowe, rozładunek, wszystkie formalności i dokumenty w USA i PL, rzeczoznawcę, konserwatora, urząd celny, badanie techniczne, tłumaczenia i wszystko co niezbędne do zarejestrowania auta jako zabytek.

Co wiemy z ogłoszenia?

Co w zestawieniu najbardziej unikatowych Mustangów robi zwykły Fastback GT? Otóż to nie jest zwykły Fastback GT. Pod maską pracuje silnik 428ci Cobra Jet (7 litrów), który na dobre do palety Mustanga wszedł po liftingu w 1969 roku (13 000 sztuk). Rok wcześniej, czyli w nadwoziu m.in. kultowego Bullita fabrykę opuściło zaledwie 1300 Mustangów z tym silnikiem. Dla porównania w tym samym roku wyprodukowano ponad 1500 sztuk Shelby’ego GT500. Duży unikat.

Ten ma oryginalny silnik, który spięty jest z manualną czterobiegową skrzynią. Ma również wspomaganie kierownicy i wspomaganie tarczowych hamulców a przednia kanapa tzw. „bench seat” czyni go jeszcze bardziej unikatowym!

Hagerty idealny egzemplarz wycenia na 126 000 USD (576 000 PLN po opłatach). 

 

Mustang BOSS 429 1970 – 1 124 500 PLN

Cena zawiera zakup auta, transport morski i lądowy, wszystkie opłaty importowe, rozładunek, wszystkie formalności i dokumenty w USA i PL, rzeczoznawcę, konserwatora, urząd celny, badanie techniczne, tłumaczenia i wszystko co niezbędne do zarejestrowania auta jako zabytek.

Co wiemy z ogłoszenia?

Mogłoby się wydawać, że najdroższymi seryjnie produkowanymi Mustangami są te spod znaku Carrolla Shelby’ego. Z tego błędnego założenia wyprowadza BOSS 429, który powstał na potrzeby wyścigów NASCAR. Przypomnijmy ważną kwestię – żeby producent mógł startować w wyścigach seryjnych samochodów musiał najpierw sprzedać 500 cywilnych sztuk. Tylko, że Mustang nigdy nie startował w NASCAR. Forda reprezentował Torino.

I tu rodzi się pytanie dlaczego FORD postanowił wyprodukować samochód na potrzeby NASCAR, który nigdy nie brał w nich udziału? Jak wiadomo Ford zawsze był dobry w marketingu. Zdecydowano, że homologację na silnik BOSS 429 zdobędą w swoim flagowym modelu – Mustangu.

Ten z ogłoszenia przeszedł gruntowną renowację, która trwała 3 lata (2007-2010), podczas której został odbudowany do oryginalnej specyfikacji. Cały układ napędowy – silnik, skrzynia i most są oryginalne. Z nimi opuścił fabrykę 50 lat temu.

Hagerty idealny egzemplarz wycenia na 379 000 USD (1 650 000 PLN po opłatach). 

 

Mustang BOSS 429 1969 – 1 315 000 PLN

Cena zawiera zakup auta, transport morski i lądowy, wszystkie opłaty importowe, rozładunek, wszystkie formalności i dokumenty w USA i PL, rzeczoznawcę, konserwatora, urząd celny, badanie techniczne, tłumaczenia i wszystko co niezbędne do zarejestrowania auta jako zabytek.

Co wiemy z ogłoszenia?

Jak powszechnie wiadomo Mustangi z 1969 roku są droższe od tych z 1970 roku. Nie inaczej jest w przypadku BOSSa 429ci. W 2007 roku na aukcji Barret Jackson jeden egzemplarz został sprzedany za 605 000 USD (2 610 000 PLN po opłatach).

Ten z ogłoszenia podobnie jak poprzedni jest po pełnej renowacji i ma oryginalny napęd. Wyposażony jest w wspomaganie kierownicy i wspomaganie tarczowych hamulców. Cała specyfikacja jest zgodna z Marti Report a moim zdaniem lakier Black Jade najlepiej pasuje do tego modelu. Dla mnie to auto, które nie ma konkurencji wśród Mustangów.

Hagerty idealny egzemplarz wycenia na 391 000 USD (1 700 000 PLN po opłatach). 

Back to top
Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.