1968 Chevrolet Corvette 427ci/390hp

225 000PLN

Price include all taxes

Rok 1968 w Stanach trwa moda na tanie i mocne samochody dla młodych ludzi. Chevrolet dwa lata wcześniej rozpoczął produkcję Camaro jako odpowiedz na sukces Mustanga, ale nie zapomina o swoim flagowym sportowym samochodzie – Corvette. Przeprowadza modernizacje i tak debiutuje trzecie generacja. Dla wielu najlepsza w historii. W gamie silników znajdują Small blocki o pojemności 327 cali sześciennych i Big Block o pojemności 427ci.

 Od jakiegoś czasu planowaliśmy wprowadzenie kolejnego amerykańskiego klasyka do naszej oferty. Postanowiliśmy, że wybór pomiędzy Chargerem, Camaro i Corvette rozstrzygnie dobra okazja. Auta musiały spełniać kilka wymagań. Przede wszystkim musiał to być Big Block zachowany w jak najbardziej oryginalnym stanie. Tygodnie poszukiwań zaowocowały świetną ofertą Corvette z 1968 roku. Pierwszego rocznika trzeciej generacji.  Kilka godzin po pojawieniu się ogłoszenia skontaktowaliśmy się z właścicielem i umówiliśmy się na szczegółową inspekcję:

Gdy dotarłem na miejsce uświadomiłem sobie, że to będzie kolejna ciekawa wizyta u prawdziwego fana amerykańskiej motoryzacji. Dokładniej – fana Corvette, który ma ich ponad 60. Zanim zaczęliśmy rozmowę o C3, którą chcemy kupić oprowadził mnie po swoim garażu i opowiadał o swoich autach. Niektóre z nich to projekty, które czekają na renowacje inne to dobrze jeżdżące samochody. Wiele z nich to bardzo unikatowe Corvetty z silnikami Big Block lub wersje specjalne. Część z jego aut możesz zobaczyć na filmie:

Po wycieczce poszliśmy do Corvette, którą kupiliśmy. Opowiedział nam o wielu szczegółach i oryginalnych opcjach autach. Zrobiliśmy „test-drive”, zgodziliśmy się na cenę i pojechaliśmy do jego biura (gdzie trzymał więcej Corvette) aby sfinalizować deal. Do biura jechaliśmy najnowszą…tak…tak Corvettą. Silnik 6.2l, 7-mio biegowa skrzynia i moc 460 kM. Gdy wracaliśmy zapytał się mnie czy nie chcę się nią przejechać. A ja nigdy nie przepuszczam okazji przetestowania super samochodu, którym jeszcze nie jeździłem. Pojechaliśmy na boczną drogę, na której mogłem pojechać trochę szybciej. Świetnie jeżdżące auto!

Teraz o Corvette, którą kupiliśmy: 1968 Corvette; 427ci/390kM; skrzynia biegów -Turbo Hydra-Matic.

Bardzo oryginalny samochód, który ma tylko kilka nowych części (pokrywy zaworów, kolektory wydechowe, wiatrak, alternator, gaźnik, aparat zapłonowy). Silnik i głowice cylindrów są oryginalne. Z bloku możemy odczytać numer Suffix, który się zgadza: T0207IQ. Ostatnie dwa znaki IQ oznaczają, że jest to 390 konna wersja (L36).  Na poniższym zdjęciu można też odczytać numer 18S411568.  Jest to część numeru VIN – pominięte zostało oznaczenie modelu (Corvette) i rodzaj nadwozia (Coupe).

1 – Chevrolet
8 – 1968
S- St. Louis
411568 – numer seryjny, który jest zgodny z numer VIN znajdującym się na ramie. 

Pełny VIN: 194378S411568

Koła są oryginalne 15×7 z oznaczeniem AG i odpowiednimi kapslami środkowymi oraz rantami z 4 klipsami.  Ma zgodny z 1968 rokiem tylny panel z lampami i maskę (’69 miał 3 wloty powietrza a 68 2 – zdjęcia).  Przedni wlot przed wycieraczkami i wszystkie drzwi są zgodne dla ’68 (’69 miał zakrzywione krawędzie). W dalszym ciągu ma uchwyt koła zapasowego i odpowiednie listwy progowe. Lusterko – kod XX (luty 1968). Tylna szyba – VZ (grudzień 1967). Przednia szyba – CZ (listopad 1967). Tylny most – AW – wzmocniony 427 z przełożeniem 3.08. Corvette jest wyposażona we wzmocnienia zawieszenia i większe sprężyny.

Co najważniejsze silnik Corvette jest idealnym przykładem samochodu „matching numbers”/”Date Correct”.

  • VIN: 194378S411568
  • Oznaczenie silnika – T0207IQ 18S411568 (427ci/390hp L36 zgodny z VIN)
  • Nr bloku silnika – 3916321
  • Nr głowic – 3917215
  • Nr aluminiowego kolektora dolotowego – 3919849

Plan na Corvette był prosty – oferujemy na sprzedaż w takim stanie jak jest a w międzyczasie się nią trochę pocieszymy i jeśli nie znajdzie się chętny do końca lata 2017 to wjeżdża na warsztat do KK Motor (specjaliści od amerykańskiej klasyki), żeby ją odratować, bo ta C3 jest tego po prostu warta.
Tak też się stało.

Silnik został wyjęty i odświeżony. Nie było sensu go całego rozbierać, ponieważ dobrze pracuje i nie dymi a poprzedni właściciel przeprowadził remont. Rama została wypiaskowana i zabezpieczona a nadwozie z laminatu poprawione. Dodatkowo wymieniliśmy całe zawieszenie i założyliśmy nową pompę hamulcową oraz zaciski. Lakier „International Blue” położyliśmy w autoryzowanym serwisie Volkswagena w Siedlcach.

Teraz Corvette jest w takim stanie na jaki zasługuje pierwszy rocznik trzeciej generacji z największym w ’68 roku silnikiem, który ma zgodne wszystkie fabryczne numery!

Cała renowacje jest udokumentowana na zdjęciach.

+ 48 510 725 666
kontakt@inwestujwklasyka.pl

DOŁĄCZ DO NASZEGO NEWSLETTERA
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Chcesz kupić amerykańskiego klasyka? Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!
Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.

Back to top
Newsletter
close slider

Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.