1968 Chevrolet Corvette 427ci/390hp

1PLN

Cena zawiera wszystkie opłaty

[:pl] 1968 Corvette; 427ci/390kM; skrzynia biegów -Turbo Hydra-Matic.

 

Bardzo oryginalny samochód, który ma tylko kilka nowych części (pokrywy zaworów, kolektory wydechowe, wiatrak, alternator, gaźnik, aparat zapłonowy). Silnik i głowice cylindrów są oryginalne. Z bloku możemy odczytać numer Suffix: T0207IQ. Ostatnie dwa znaki IQ oznaczają, że jest to 390 konna wersja (L36).  Na poniższym zdjęciu można też odczytać numer 18S411568.  Jest to część numeru VIN – pominięte zostało oznaczenie modelu (Corvette) i rodzaj nadwozia (Coupe).

1 – Chevrolet
8 – 1968
S- St. Louis
411568 – numer seryjny, który jest zgodny z numer VIN znajdującym się na ramie. 

Pełny VIN: 194378S411568

Koła są oryginalne 15×7 z oznaczeniem AG i odpowiednimi kapslami środkowymi oraz rantami z 4 klipsami.  Ma zgodny z 1968 rokiem tylny panel z lampami i maskę (’69 miał 3 wloty powietrza a 68 2 – zdjęcia).  Przedni wlot przed wycieraczkami i wszystkie drzwi są zgodne dla ’68 (’69 miał zakrzywione krawędzie). W dalszym ciągu ma uchwyt koła zapasowego i odpowiednie listwy progowe. Lusterko – kod XX (luty 1968). Tylna szyba – VZ (grudzień 1967). Przednia szyba – CZ (listopad 1967). Tylny most – AW – wzmocniony 427 z przełożeniem 3.08. Corvette jest wyposażona we wzmocnienia zawieszenia i większe sprężyny.

Co najważniejsze silnik Corvette jest idealnym przykładem samochodu „matching numbers”/”Date Correct”.

  • VIN: 194378S411568
  • Oznaczenie silnika – T0207IQ 18S411568 (427ci/390hp L36 zgodny z VIN)
  • Nr bloku silnika – 3916321
  • Nr głowic – 3917215
  • Nr aluminiowego kolektora dolotowego – 3919849

Plan na Corvette był prosty – oferujemy na sprzedaż w takim stanie jak jest a w międzyczasie się nią trochę pocieszymy i jeśli nie znajdzie się chętny do końca lata 2017 to wjeżdża na warsztat do KK Motor (specjaliści od amerykańskiej klasyki), żeby ją odratować, bo ta C3 jest tego po prostu warta.
Tak też się stało.

Silnik został wyjęty i odświeżony. Nie było sensu go całego rozbierać, ponieważ dobrze pracuje i nie dymi a poprzedni właściciel przeprowadził remont. Rama została wypiaskowana i zabezpieczona a nadwozie z laminatu poprawione. Dodatkowo wymieniliśmy całe zawieszenie i założyliśmy nową pompę hamulcową oraz zaciski. Lakier „International Blue” położyliśmy w autoryzowanym serwisie Volkswagena w Siedlcach.

Teraz Corvette jest w takim stanie na jaki zasługuje pierwszy rocznik trzeciej generacji z największym w ’68 roku silnikiem, który ma zgodne wszystkie fabryczne numery!

Cała renowacje jest udokumentowana na zdjęciach.

+ 48 510 725 666
kontakt@inwestujwklasyka.pl

Historia zakupu

Rok 1968 w Stanach trwa moda na tanie i mocne samochody dla młodych ludzi. Chevrolet dwa lata wcześniej rozpoczął produkcję Camaro jako odpowiedz na sukces Mustanga, ale nie zapomina o swoim flagowym sportowym samochodzie – Corvette. Przeprowadza modernizacje i tak debiutuje trzecie generacja. Dla wielu najlepsza w historii. W gamie silników znajdują Small blocki o pojemności 327 cali sześciennych i Big Block o pojemności 427ci.

 Od jakiegoś czasu planowaliśmy wprowadzenie kolejnego amerykańskiego klasyka do naszej oferty. Postanowiliśmy, że wybór pomiędzy Chargerem, Camaro i Corvette rozstrzygnie dobra okazja. Auta musiały spełniać kilka wymagań. Przede wszystkim musiał to być Big Block zachowany w jak najbardziej oryginalnym stanie. Tygodnie poszukiwań zaowocowały świetną ofertą Corvette z 1968 roku. Pierwszego rocznika trzeciej generacji.  Kilka godzin po pojawieniu się ogłoszenia skontaktowaliśmy się z właścicielem i umówiliśmy się na szczegółową inspekcję:

Gdy dotarłem na miejsce uświadomiłem sobie, że to będzie kolejna ciekawa wizyta u prawdziwego fana amerykańskiej motoryzacji. Dokładniej – fana Corvette, który ma ich ponad 60. Zanim zaczęliśmy rozmowę o C3, którą chcemy kupić oprowadził mnie po swoim garażu i opowiadał o swoich autach. Niektóre z nich to projekty, które czekają na renowacje inne to dobrze jeżdżące samochody. Wiele z nich to bardzo unikatowe Corvetty z silnikami Big Block lub wersje specjalne. Część z jego aut możesz zobaczyć na filmie:

Po wycieczce poszliśmy do Corvette, którą kupiliśmy. Opowiedział nam o wielu szczegółach i oryginalnych opcjach autach. Zrobiliśmy „test-drive”, zgodziliśmy się na cenę i pojechaliśmy do jego biura (gdzie trzymał więcej Corvette) aby sfinalizować deal. Do biura jechaliśmy najnowszą…tak…tak Corvettą. Silnik 6.2l, 7-mio biegowa skrzynia i moc 460 kM. Gdy wracaliśmy zapytał się mnie czy nie chcę się nią przejechać. A ja nigdy nie przepuszczam okazji przetestowania super samochodu, którym jeszcze nie jeździłem. Pojechaliśmy na boczną drogę, na której mogłem pojechać trochę szybciej. Świetnie jeżdżące auto![:en]Year 1968 in United States. The car trends are focused on low cost high performance cars for young people. Chevrolet has been competing with Ford Mustang for the last two years with it’s redesigned Camaro and now is about to introduce a new design for it’s flagship sports car Corvette. The introduction of the new body was kept secret for quite some time. Chevrolet kept the major components like frame and very reliable engines from a C2, but the body went through major changes. Rumor says that toy maker Mattel had some insider knowledge of the new design and before the introduction released a new toy car Corvette Custom under their Hot Wheels line, , which looked very similar to the new Corvette. The release of the real C3 was delayed due to problems with the nose lift while accelerating the cars with big block engine. The suspension parts had to be modified to improve stiffness and weight distribution.  The car could be purchased with two different engines 327 or 427 which came in four different options: 390hp L36, 400hp L68, 435hp L71 and 430hp L88. The transmission options included three different 4 speed transmissions and one newly introduced very reliable Turbo Hydra-Matic Automatic Transmission.

We’ve been thinking for a while about introducing a new car to our offer. We’ve been considering a Charger, Camaro and a Corvette and decided to wait for a good deal on one of those cars. It had to be a big block and as much original as possible. After few weeks, a very interesting corvette showed up and in a matter of few hours we were scheduled for an inspection:

When I arrived, I knew this will be an interesting visit. The owner was a real Corvette enthusiast. He had over 60 of them. Some of them were project cars but most were good driving cars and a lot of them very unique, big blocks or special options. He gave me a tour through few of his garages passionately talking about each car, before we started talking about the one we wanted to buy. You can see some of his other cars in a short video:

After that we went to the Corvette we were buying. He was very knowledgeable in terms of details, options and described the car very well pointing out all original details. We  agreed on the price and he took me for a ride to his office, (where he kept more corvettes) to finalize the deal. We drove a brand new …. .guess what.. Corvette! A 6.2l, 7-speed and 460hp. On our way back, he asked me if I want to drive it and I would never miss an occasion to drive a car I hadn’t got a chance to drive before. He asked me to take a different road, so that we can drive it a little faster, and we did. Great handling car!.to!

Now about the Corvette: 1968 Corvette 427 390HP engine automatic (Turbo Hydra-Matic) transmission.

 Pretty original car with the only parts not correct are small parts on the engine (valve covers, exhaust manifolds, fan, alternator, carburetor, distributor)  The engine and cylinder heads are original to the car.  The engine suffix is IQ (427 390HP automatic transmission)
The suffix is clear 1 – Chevrolet, 8 – 1968, S- St. Louis factory, and the last 6 of the vin is present on the block (see pic) as well as matching VIN from the frame.

Engine was rebuilt some time ago, but still runs very well.  No smoke no noise runs cool with no overheating.  Transmission shifts perfectly with no issues.  All new calipers and master cylinder and the brake are right at the top and stops straight.  Frame and birdcage are solid.  No hit body with original paint.  The dash is very nice no cracks,  has headrest seat option and has been reupholstered.  The wheels are original AG code 15×7 with the correct center caps and 4 clip beauty rings.  It has the correct valance panel with reverse lamps and the correct 1968 only big block hood. (69 hood had two notches and 68 only one (check the picture below)  All the wiper door and wiper vent is correct for 1968. (1969 had curved edges).  Still has the spare tire carrier and the correct rocker moldings. Side glass is XX – February 1968. The back glass is VZ – December 1967. The windshield is CZ – November 1967. The block casting number is 3916321 which is also correct for 1968 427ci 390hp engine and the date is L 8 7 – December 1967. Correct 68 427 intake manifold casting number 3919849. The rear end code is AW – heavy duty 427 308 rear gear. The car is equipped with a rear away bar and the bigger front coil springs. This is a great 427 big block Corvette that runs and drives very well.

This is a very special Corvette with a Big Block 427ci that is in a pretty good condition, but it needs some work to become a realy dimond. Before shipping we loaded the car with lots of parts. Full list below:

1 CABLE – 1958-1961 TACH / TACHOMETER 1965-1968 4 SPEED SPEEDOMETER – 72
2 HOOD RELEASE CABLE – WITH HANDLE AND BRACKET CABLE CASING BLACK
3 TACH / TACHOMETER CABLE – BLACK CASE
4 BRAKE CALIPER OVERHAUL KIT – LIP SEAL – COMPLETE DELUXE STANDARD
5 RADIO – AM / FM RETRO SOUND RETRO CLASSIC
6 KHE 100 AM / FM STEREO RADIO – 100 WATTS – MP3 / IPOD INPUT IN FACE
7 WINDSHIELD WIPER MOTOR MOUNTING NUT – 3 PIECES
8 HEADLIGHT / WINDSHIELD WIPER DOOR RELAY – SET OF 2 *SPECIAL*
9 VACUUM HOSE KIT – 1 X 4
10 VACUUM HOSE KIT – 3 X 2
11 HEADLIGHT WIPER VACUUM HOSE KIT
12 SPARK PLUG SET – AC DELCO 65-68 396 / 427 AND 69 427 3 X 2 / TRI POWER R44XLS – 8 PIECE SET
13 SPARK PLUG WIRE SET – 427 BRAIDED – CORRECT DATED – 1Q68
14 PARKING / EMERGENCY BRAKE REBUILD KIT – STEEL
15 ENGINE GASKET SET – 396 / 427 / 454 ( SHORT BLOCK )
16 NEW WINDSHIELD WIPER MOTOR
17 WINDSHIELD WIPER BLADE REFILL / INSERT – 16
18 STARTER – 427 EXCEPT L-88
19 DOOR PANEL – DELUXE LEFT
20 DOOR PANEL – DELUXE RIGHT
21 CONSOLE PLATE CROSSFLAG EMBLEM
22 427 HOOD EMBLEM NUMBER SET – WITH NUTS – REPRODUCTION – 6 PIECES
23 KICK PANEL RADIO SPEAKER – 10 OHM – STOCK REPLACEMENT
24 REAR LICENSE PLATE BEZEL – CHROME
25 WINDSHIELD WASHER BOTTLE CAP – NON AIR CONDITIONING – SAYS WINDSHIELD WASHER FLUID ONLY
26 BODY WEATHERSTRIP KIT – COUPE BASIC
27 AIR CLEANER ASSEMBLY ( FOREIGN ) – 427 / L88 / LT1
28 AIR CLEANER GASKET – HOLLEY OR Q-JET TO CARBURETOR
29 AIR CLEANER WING NUT – CHROME
30 DECAL – AIR CLEANER 427 TURBO JET 390 HP TWO PIECES – CORRECT FLAGS
31 AIR CLEANER STUD – HOLLEY
32 AIR CLEANER STUD – Q JET CORRECT
33 CARPET

+48 510 725 666
kontakt@inwestujwklasyka.pl[:de]Jahr 1968, in den USA dauert Mode auf günstige und starke Autos für die jungen Menschen. Zwei Jahre zuvor hat der Chevrolet eine Herstellung von Camaro begonnen als eine Reaktion auf den Erfolg des Mustangs. Sie vergessen nicht seinen Sportwagen- Corvette. Sie führen eine Modernisierung durch und debütiert dritter Generation. Für viele ist das Beste in der Geschichte. In der Vielfalt der Motoren umfasst Small Blocks mit 327ci Leistung und Big Blocks mit 427ci.

Seit einiger Zeit haben wir geplant, der nächste amerikanische Klassiker zu unserem Angebot einzuführen. Wir haben uns entschieden, dass die Auswahl zwischen Charger, Camaro und Corvette sein wird. Autos mussten mehrere Anforderungen erfüllen. Vor allem musste es ein Big Block in dem ursprünglichen Zustand sein. Wochenlang der Suche haben uns zu einem guten Angebot geführt- Corvette aus 1968 Jahr. Der erste Jahrgang der dritten Generation. Wenige Nach wenigen Stunden haben wir uns mit dem Besitzer kontaktiert und haben wir einen Termin für die Überprüfung ausgemacht.

Als ich vor Ort war, ist mir klar geworden, dass ich einen weiteren Fan der amerikanischen Motorisierung kennenlernen werden kann. Genauer- Corvette Fan, der über 60 Wagen hat. Bevor wir über C3 gesprochen haben, hat er mir seine ganze Sammlung gezeigt. Manche von den Autos sind Projekten, die noch auf eine Renovierung warten und die andere sind fertige Autos. Viele Corvettes sind einzigartig mit den Big Block Motoren oder besondere Versionen. Einige der Autos sind auf dem Video zu sehen:

Es kam die Zeit für die Corvette die wir gekauft haben. Der Besitzer hat uns über Details und ursprünglichen Optionen des Autos erzählt. Wir haben ein „test-drive“ gemacht und dann haben wir die Transaktion abgeschlossen. Wir sind zur Büro mit der nesten Corvette gefahren. Der Motor 6.2l, 7-Gang Getriebe, 460 PS. Als wir zurückkommen wollten, fragte er mich, ob ich lenken möchte. Ich verpasse nie so eine Chance mit so einem tollen Auto zu fahren. Auf der Nebenstraße konnte ich mehr Gas geben und es war ein unvergessliches Gefühl!

Jetzt mehr über die Corvette, die wir gekauft haben: 427ci/390PS; Getriebe- Turbo Hydra-Matic.

Ein sehr originelles Auto, das nur ein paar neuen Teilen hat (Ventildeckel, Auspuffkrümmer, Ventilator, Lichtmachine, Zündgerät). Der Motor und Zylinderköpfe sind originell. Der Motor-Suffix stimmt überein: T0207IQ. Die zwei letzten Zeichen bedeuten, dass es eine 390PS Version (L36) ist. Auf dem unteren Bild können wir auch Nummer 18S411568 lesen. Es ist ein Teil von der VIN-Nummer- es wurde die Bezeichnung von dem Automodell (Corvette) und die Art der Karosserie (Coupe) ausgelassen.

1 – Chevrolet
8 – 1968
S- St. Louis
411568- Seriennummer, die mit VIN-Nummer übereinstimmt.
VIN: 194378S411568

Der Motor wurde vor einiger Zeit renoviert, aber es läuft immer noch sehr gut. Kein Rauch, kein Lärm, keine Überhitzung. Das Getriebe lässt sich gut schalten. Alle Klemme und Bremspumpe sind neu- es bremst richtig. Der Hauptrahmen ist gesund. Karosserien ohne Dellen in der ursprünglichen Farbe. Der Innenraum ist in einem guten Zustand, ohne Risse. Sitze haben dabei Keilkissen und wurden die erneuert. Die Raeder sind originell 15×7 AG. Das Paneel mit den Lampen auf der Rückseite und die Motorhaube sind entsprechend mit 1968 Jahr (’69 hatte drei Lufteinlässen und ’68 zwei- Bilder). Der vordere Eingang vor Scheibenwischer und alle Türen sind auch entsprechend für ’68 (’69 hatte gebogene Kanten). Weiterhin hat die Corvette den Griff des Ersatzrades und entsprechende Seitenschweller. Der Spiegel- code XX (Februar 1968).Die Heckscheibe- VZ (Dezember 1967). Die Fronscheibe- CZ (November 1967). Die Seriennummer- 3916321- entspricht auch dem Motor 1968 427ci/390PS und das aufgezeichnete Herstellungsdatum ist L87- Dezember 1967. Der entsprechende Ansaugkrümmer- 3919849. Hinterachse- AW- verstärkt mit 427 mit 3.08 Übersetzung. Die Corvette ist mit einer verstärken Aufhängung ausgestattet und hat größeren Federn. Es ist wirklich eine gute Corvette mit dem Big Block 427ci, die sehr gut läuft und fährt.

Das ist die einzigartige Corvette mit dem Big Block 427ci, die in einem guten Zustand ist. Um das Auto in einem Top-Zustand zu bringen, es sind weiteren Arbeiten erforderlich. Bevor wir das Auto nach Polen geschickt haben, wurde es mit den riesigen Mengen an Teilen verpackt. Unten finden Sie eine Liste:

1 der Tacho-Kabel
2 der Motorhaubenzug
3 Kabel Tachometer
4 der Bremsbackensatz
5 das Radio
6 Schrauben von dem Scheibenwischermotor
7 Relais Hebe Lampen
8 Leitungen Satz zum heben der Scheibenwischer
9 Kabelsatz Lampen Hebe
10 Zündkerzen Satz
11 Zündleitungen Satz
12 Hanbremsen Satz
13 die Zylinderkopfdichtung
14 Scheibenwischermotor
15 Wischerblätter
16 der Anlasser
17 die Türverkleidung links
18 die Türverkleidung rechts
19 Emblemat – Flagge
20 Emblemat – 427
21 der Lautsprecher
22 Chrome montage Kennzeichen
23 Deckel für Scheibenwaschanlage
24 der Luftfilter
25 die Dichtung fuer Luftfilter
26 Befestigungsmutter fuer Filter
27 der Aufkleber 427
28 die Befestigungsschraube fuer Filter

[:]

Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.


Back to top
Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.