Chevrolet Chevelle Malibu 1969

SPRZEDANYSprzedany
SPRZEDANY

Mój ulubiony do cruise’a samochód z naszej kolekcji. Bardzo bogato wyposażony Chevrolet Chevelle Malibu z 1969. Pod maską silnik 350ci spięty z automatyczna trzybiegową skrzynią, której lewarek jest przy kierownicy. Dodatkowo Chevy ma wspomaganie kierownicy, wspomaganie tarczowych hamulców i klimatyzację. Najbardziej klimatyczna jest jednak miękka przednia kanapa, więc na kolację z żoną można jechać pod rękę 😉

Chevy jest w Polsce od roku i nie sprawił absolutnie żadnego problemu a tak jak wspominałem to właśnie jego najczęściej zabieram na przejażdżkę. W tym roku zrobiliśmy też trasę do Oleśnicy na American Cars Mania.

Jeśli szukasz czegoś bardziej niespotykanego niż Mustang to Chevelle jest Ciebie. Gotowe do jazdy, klimatyczne i bogato wyposażone auto.

Key facts:

  • Rok produkcji – 1969
  • Silnik V8 (5,73l)
  • Automatyczna skrzynia biegów
  • Klimatyzacja
  • Wspomaganie kierownicy
  • Wspomaganie tarczowych hamulców
  • Tempomat
  • Przednia Kanapa

HISTORIA ZAKUPU

Decyzja o zakupie Chevelle dojrzewała w nas od dłuższego czasu. Praktycznie od samego początku naszej przygody z amerykańskimi klasykami nam się podobała, ale pozostawała w strefie marzeń. Przełom nastąpił kiedy na naszej liście mieliśmy już „odhaczone” wszystkie najciekawsze Mustangi pierwszej generacji. Długo zastanawialiśmy, który rocznik wybrać ’68,’69 czy ’70 i w końcu postawiliśmy na ’69 – szale przechylił piękny przód Chevy’ego z chromowanym grillem. Pod maską musiała być oczywiście V8, ale nie chcieliśmy najmniejszej 307ci, więc postawiliśmy na 350ci. Kolejnym punktem na naszej liście był komfort – taka gablota musi mieć wspomaganie kierownicy, wspomaganie hamulców i klimatyzację. Jednak najważniejszym kryterium było to, żeby była w perfekcyjnym stanie i nie kosztowała 40 000$.

Szukaliśmy jej w sumie 3 miesiące. Codziennie kilkukrotnie sprawdzając lokalne portale z ogłoszeniami. Przedyskutowaliśmy grubo ponad 40 ofert i wykonaliśmy przynajmniej 15 telefonów. I w końcu trafiła się ta jedyna. W Arizonie. 1500 mil od nas.
Pierwszy telefon i od razu wiedzieliśmy, że musi być nasza. Właścicielem okazał się pasjonat Chevelle, który ma na swoim koncie już kilkanaście Chevelle z różnych roczników z różnymi silnikami. Okazało się, że w najbliższy weekend w Phoenix jest Barret Jackson i lokalna coroczna giełda klasyków, na która wybiera się ze swoją Chevelle Malibu 1969.
Idealna okazja, żeby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Bilet zabookowany i pozostało czekać do piątku.

Na miejscu zastaliśmy dokładnie to czego się spodziewaliśmy. Kelly nie kłamał – jest piękna. Zobaczcie jak się o niej wypowiada:

Dokładna inspekcja i test drive utwierdził nas, że nie ma odwrotu, ale…
Ale Kelly zaczął marudzić, że nie chce sprzedawać jej za granice a już na pewno nie za Atlantyk. Jednak nie było to zwykłe granie na utrzymanie kwoty wywoławczej. Widać było po nim szczery żal i ogromną niechęć. Już się z nami żegnał gdy przyszedł jego syn i postawił ojca do pionu. Powiedział, że skoro przyleciałem tu aż z Missouri, mam zaliczkę i dogadaliśmy się co do ceny to nie może być taki „Picky”.

DEAL DONE!

Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.

Wyślij wiadomość

Najnowsze samochody

Buick Wildcat Convertible 1967
160 000PLN
Ford Mustang Mach1 1969
300 000PLN
Shelby GT500 Tribute 1968
370 000PLN
Plymouth Road Runner 1969
200 000PLN
Ford Mustang Fastback GTA 1968 (S-code)

Back to top
Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.