1968 Ford Mustang Fastback GT S-code

SPRZEDANYSprzedany
SPRZEDANY
  • 1968 Ford Mustang Fastback GT S-code
  • 1968 Ford Mustang Fastback GT S-code

[:pl]Tym razem mieliśmy jasne zadanie – Fastback z 1968 roku z V8 pod maską. Pozostała specyfikacja miała się wyklarować podczas poszukiwań.
Mustang miał być często używany m.in. na dojazdy do pracy, dlatego skupiliśmy się na poszukiwaniu silnika 289ci (4,7l) lub 302ci (5ll), które są najmniejszymi możliwymi V-ósemkami. Jednak koncepcja „małego” silnika nie wytrzymała zbyt długo i do grona poszukiwanych dołączył silnik 390ci (6,4l). W między czasie ustaliliśmy takie detale jak: kolor, wyposażenie, oryginalność itd. Mustang miał być gotowy do jazdy, więc szukaliśmy takiego auta, w które ktoś już włożył dużo serca, pieniędzy i czasu.
Było kilka opcji, ale żaden nie był na tyle konkretny, żeby go kupić. Aż w końcu znaleźliśmy Fastbacka jedynego w swoim rodzaju. Dosłownie!

Znaleźliśmy go 11 mil od fabryki Forda w której został wyprodukowany (Dearborn). Właścicielem okazał się przesympatyczny Mike, który opowiedział nam historię 14 lat dopieszczania jego perełki. Co ciekawe pracuje we wspomnianej fabryce w dziale projektowania elementów i ma polskie korzenie (automatyczne skojarzenie z filmem Gran Torino)! Gdy dowiedział się, że jesteśmy z Polski przywitał nas swojskim „Jak się masz?”

Kilka liczb, które dużo mówią o tym aucie:
W 1968 roku wyprodukowano w sumie 317 423 Mustangów,
42 582 z nich w nadwoziu typu „Fastback”,
6 016 z nich z silnikiem 390ci,
3 708 z nich z manualną 4 biegową skrzynią biegów,
281 z nich w kolorze „Presidental Blue”,
5 z nich w czarnym winylowym obszyciu tapicerki,
Wszystkie 5 w pakiecie GT,
TYLKO JEDEN Z NICH opuścił fabrykę z oryginalnymi fabrycznymi czarnymi pasami na masce.

Był to typowy „Father and Son Project”. Mike jako ojciec zajął się silnikiem, który trochę zmodyfikował. Szacuje, ze generuje ok. 400kM (więcej o modyfikacjach silnika możecie przeczytać TUTAJ). Brzmi świetnie, pracuje idealnie a każda przejażdżka zapewnia ciary na skórze.

Za odtworzenie lakieru i wnętrza odpowiedzialny był syn Mike’a i trzeba przyznać, że wykonał kawał dobrej roboty.

Generalnie auto zostało dopieszczone w każdym szczególe. A dodając kilka ważnych elementów właściciel podkreślił sportowy charakter auta. Dodatkowo w pakiecie dostaliśmy oryginalne felgi GT a w pudełkach po nowych częściach wszystkie,  stare które zostały z niego wymontowane. Tak udokumentowane auta to rzadkość…
A jako wisienka na torcie pełna dokumentacja z trzema workami rachunków.

Wszystkie zdjęcia z prac złożone są w album.

A zdjęcia z wystaw oprawione w ramki.

Krzysztof, gratulujemy wyboru!

EXTRA:
Mike od małego zafascynowany był projektowaniem i modelowaniem. Od zawsze składał i modyfikował modele samochodów. Jak sam powiedział „tak się nauczył projektować części”. Na całe szczęście z tego nie wyrósł a na zdjęciach poniżej możecie zobaczyć jego najnowszy projekt.
„Idealny garaż”. Zbudowany z niesamowitą dokładnością. Każda część, każdy silnik, każdy samochód został ręcznie złożony.
Blok, który widzicie na dole zdjęcia Mike podniósł i zaprezentował dokładność otworów cylindrów. NIESAMOWITE!
No I oczywiście w centrum idealnego garażu nieskończony jeszcze Fastback w kolorze Prezydenckim.

[:en]This time everything started from phone with asking about rebuilt car from the bottom. First we had to specified every features. The choice fell on Fastback from 1968 (same year like Bullitt)  with V8 engine. Car will be often using, so we decided to smal block (289ci or 302ci). But this idea fast gone and we focused on 390ci (same like Bullitt).
The next step was clarification budget and find good base. In the meantime we agreed details like: colour, equipment, originality etc. Find already rebuilt Mustang which is ready and somebody  pu a lot of heart, work and time was second opportunity. We had few candidates, but noone was so good to buy it.
Few weaks later we finally found this special one!

This is Mustang Fastback GT from 1968 with V8 390ci engine (S-code). We found it 11 miles from Ford’s factory in which it was produced (Dearborn). It turned out that owner is very kind guy called Mike, who told us story. He spent 14 years to fine-tune his gem. Intrested fact is that he work in Dearborn factory in department of design elements and he has polish roots! When we told him we are from Poland he homely said „Jak sie masz?”.

Few thing which said why this car is so special.
In 1968 produced:
317 423 Mustangs,
42 582 were Fastback of them,
6 016 were built with 390ci engine, of which
3 708 came with Four-Speed Manual Transmissions.
281 of them were painted Presidental Blue and
5 of those has Black Knitted Decor Bucket Seats, all
5 of these had the GT Equipment group. Of them
1 was ordered with the Black-Out Hood Treatment.

Mike’s son was resposible for painting, who took care about every details. Which is exceptional rarity in USA.

Engine also was rebuilt and owner have Build sheet. Almost a seven liter monster with power reaching 400hp and 500Nm pushes the seat and sound is sending a chill down.
Awesome car!

Interior has been retained in original with some modifications.

Everything is perfected in all detail, adding few key elements highlighting sport character. Every used parts are high-end.
The icing on the cake is full documentation with 3 bags od bills.

All photos are submitted to the album.

And photos from car shows are framed.

But it’s not the end. In the package we got original GT’s wheels and in boxes after new part all, which have been removed from it.
As documented cars are rare… no it isn’t rare. It’s the treasure trove.

Krzysztof congratulations!

Extra!
Mike from a child was fascinating in design and modeling. has always consisted and modifited car’s models. As he said „That’s how i learn design parts”. Fortunately he not grown out of it and on the photos you can see his the newest project.
„Dream garage”. Built with amazing accuracy. Each part, each engine, each car is hand made.

[:de]Diesmal fing es mit einem Kundenanruf an, mit der Bitte ein Auto von Grund auf herzustellen. Die Fertigstellung des Autos sollte parallel zum gewünschten Projekt erfolgen. Die Absprache begann mit den gewünschten Parametern. Die Auswahl traf sich auf ein sehr begehrtes Modell: Fastback von 1968 (gleiches Baujahr, wie der Bullit) mit dem Motor V8. Das wird oft benutzt werden, unter anderem für die Fahrten zur Arbeit, deswegen fokussierten wir uns auf die Suche nach einem Motor 289ci (4,7l) oder 302ci (4,9l), das sind die kleinsten Möglichen Motoren nach dem V8. Die Konzeption des kleinen Motors hat nicht lange ausgehalten und zu dieser Gruppe schloss sich der Motor 390ci (6,3l/dasselbe das in Bullit war) an

Im folgenden Schritt wurde der Preis fixiert und eine angemessene Basis für das Projekt geschaffen. Parallel haben wir Details wie zum Beispiel die Farbe, Ausstattung und die Originalität etc. festgelegt. Die alternative Option war es einen restaurierten Mustang zu finden, in den auch schon viel Geld und Herz investiert wurde. Damit sollten unsere Erwartungen erfüllt werden. Wir haben mehrere Bewerber gehabt aber keiner war so konkret damit das Auto kaufen. Schließlich haben wir den einzigartigen Klassiker gefunden.

Das ist Mustang Fastback GT von 1968 mit dem Motor 390ci (S-Code). Wir fand das Auto 11 Meile von der Ford-Fabrik wo wurde der hergestellt (Dearborn). Der Besitzer stellte sich ein netter Mike heraus, der uns ganze Geschichte über das Fahrzeug erzählt hat. Was sehr gespannt ist, er arbeitet in dieser Fabrik in der Fachbereich Design-Elemente und hat polnischen Wurzeln. Als er erfahren hat, dass wir aus Polen kommen, hat uns mit ‘‘ Jak sie masz“ begrüßt.

Dieses Auto war ein sehr einzigartiges Beispiel von 68 Fastback. Die Zahlen zeigen es uns:

Im Jahr 1968 gab es insgesamt 317.423 Mustangs gebaut

42.582 von ihnen waren Fastback-Modelle

6016 von ihnen kamen mit dem 390 Motor

3708 von ihnen kamen mit 4-Gang-Getriebe

281 von ihnen kamen mit der Farbe „Presidental Blue“

5 von ihnen kamen mit schwarzer Vinylpolsterung

Alle 5 wurden mit einem GT-Paket gebaut

NUR EINES hat die Fabrik mit schwarzen Streifen auf der Motorhaube verlassen

Das ist genau dieser Mustang!
Das Auto hat jetzt eine neue Farbe, es wurde durch den Sohn von dem Mike ausgemalt. Er hat einen wirklich tollen Job gemacht, es ist sehr selten in den USA zu sehen.
Der Motor wurde auch ganzheitlich renoviert. Zur Bestätigung wurde eine vollständige Dokumentation erhalten „Build sheet“.
Der Innenraum wurde in seinem ursprünglichen Zustand mit wenigen Modifikationen erhalten, die Sie im nächsten Artikel über Das Auto lesen werden können.
Das Auto wurde in jedem Detail ausarbeitet. Einige Schlüsselelemente gaben dem Fahrzeug den sportlichen Charakter. Alle Teile sind von höchster Qualität und dazu bekamen wir vollständige Dokumentation mit drei Säcken der Rechnungen.

Alle Fotos wurden gesammelt und im Album komponiert.

Es ist natürlich nicht alles. Wie bekamen noch im Paket echte GT Felge und alle Teile, die wurden von dem Auto abmontiert.

So ein dokumentiertes Auto ist ein Schatz.

Krzysztof, wir gratulieren dir die Auswahl ![:]

Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.

Wyślij wiadomość

Najnowsze samochody

Plymouth Road Runner 1969
175 000PLN
Chevrolet Impala SS 1967
170 000PLN
Chevrolet Camaro 1970
170 000PLN
Chevrolet Chevelle Malibu 1969
145 000PLN
Chevy Camaro 1969
165 000PLN

Back to top
Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.