1967 Ford Mustang Fastback C-code

SPRZEDANYSprzedany
SPRZEDANY
  • 1967 Ford Mustang Fastback C-code
  • 1967 Ford Mustang Fastback C-code

[:pl]Jak kupić klasyka w dobrej cenie.

Rynek aut zabytkowych w USA jest bardzo specyficzny. Dobre okazje sprzedają się bardzo szybko i jeśli nie śledzisz rynku w czasie rzeczywistym to pewnie większości dobrych ofert nawet nie zauważasz. Oferty znikają tak szybko jak szybko się pojawiają, bo właściciel sprzedanego klasyka nie może opędzić się od telefonów. Jeśli nie spóźniłeś się jeszcze na dobrą okazję to może to brzmieć trochę abstrakcyjnie, ale taka jest rzeczywistość. My przegapiliśmy już kilka dobrych okazji, ale ostatnio udało nam się jedną upolować. Auto pokazało się o 9:00PM czasu USA. Zauważyłem go 30 min po wystawieniu oferty i od razu zadzwoniłem do właściciela. Okazało się, że byłem trzecią osobą i pozostałe dwie umówiły się na obejrzenie auta następnego dnia. Jeden w południe, drugi o 4:00PM. Poprosiłem o zdjęcia numerów seryjnych, żeby upewnić się, że auto jest warte wyścigu. Na szczęście właściciel spędzał weekend z synem, który posiadał telefon komórkowy z dobrym aparatem i pomógł zrobić zdjęcia elementów o które poprosiłem. 40 min od ukazania się ogłoszenia potwierdziłem, że będę o 10 rano. Auto znajdowało się 5h jazdy ode mnie, więc stwierdziłem, że jak wyjadę o 6 i zrobię trasę w 4h to będę pierwszy. Szybkie tankowanie, wypłata gotówki na zaliczkę i byłem w drodze.


Mustang okazał się w bardzo dobrym stanie technicznym, odpalił na dotyk, przejechaliśmy się po okolicy. Z daleka wyglądał nieźle, ale lakier nie jest pierwszej świeżości i przydałoby mu się kilka poprawek blacharskich, ale zdecydowanie był warty swojej ceny. Zaczęliśmy negocjacje. Okazało się, że nie ma zbyt dużo pola do wygrania, bo tuż przed moim przyjazdem właściciel dostał telefonicznie ofertę na $1,000 więcej niż cena wywoławcza. Właściciel na szczęście odmówił i powiedział, że oddzwoni jeśli ja bym go nie kupił, bo wiedział, że byłem już w drodze i mam za sobą jakieś 4h jazdy.
Ostatecznie Mustang został kupiony i za 3 tygodnie będzie ładowany na statek do Polski. Zanim to się jednak wydarzy planujemy zapakować go częściami, które zrobią z niego auto, które będzie wyróżniać się tłumu nawet pośród innych klasyków w Polsce.
Mustang nie wymaga wiele pracy. Wnętrze jest w bardzo dobrym stanie, zostało odświeżone przez obecnego właściciela, który nie chciał zabierać się za lakier, bo dla niego aktualny stan był wystarczający na niedzielne wypady. Lakier ma kilka odprysków i zarysować oraz drobne ogniska korozji, ale podłoga jest w dobrym stanie i nie wymaga pracy. Auto odpala na dotyk, prowadzi się bardzo dobrze dzięki dołożonemu wspomaganiu, w zawieszeniu nic nie puka, a hamulce spokojnie blokują koła przy ostrym hamowaniu. Z silnika nic nie cieknie, ale przydało by mu się dobre czyszczenie. Planujemy kupić nowe pokrywy zaworów oraz filtr powietrza, które sprawią, że będzie prezentował się znacznie lepiej, ale mechanicznie nie będziemy robić nic. Może poza wymianą tylnej uszczelki skrzyni biegów, bo widać, że jest wilgotna. Silnik 289 z dwu gardzielowym gaźnikiem zachowany w swoim oryginalnym stanie, wyprodukowany został w grudniu 66 roku, jakieś 6 miesięcy przed datą produkcji Mustanga. Głowice były remontowane, z utwardzonymi zaworami i gniazdami, czyli dostosowane są do bezołowiowego paliwa i nie potrzeba żadnych domieszek. Automatyczna skrzynia biegów działa bez zarzutów. Radio wygląda klasycznie, ale ma podłączenie do telefonu.

Właściciel sprzedał auto, bo potrzebował miejsca i funduszy na jego nowy projekt pick-up’a o którym marzył od dziecka.
Ciężko było mu rozstać się z mustangiem, który sprawił mu tyle przyjemności przez ostatnie lata, ale marzenia trzeba realizować.
Z autem dostaliśmy komplet dokumentów od obecnego oraz od poprzedniego właściciela, które dokumentują dużą część historii tego niesamowitego auta.
Ponieważ auto jest w tak dobrym stanie mechanicznym rozważamy także zakup kompletu chromowanych klamek, poprawek tylnych lamp, a można nawet przednia szybę, która ma mały odprysk oraz oczywiście komplet uszczelek jeśli zdecydujemy się na położenie nowego lakieru, który zrobił by z niego Mustanga pierwszej kategorii. Ale na razie wstrzymamy się z tymi decyzjami. Jeśli znajdzie się chętny zanim auto wypłynie z portu to będzie mógł sam decydować o tym z jakim pakietem części przyjedzie do Polski.Bardzo cieszymy się z zakupu i na bieżąco będziemy informować o postępach.
Specjalne auta potrzebują specjalnych środkówUPDATE:
Pełna lista części:
Przednia szyba
Komplet uszczelek:
– przedniej szyby
– drzwi
– tylnej szyby
– klapy bagaznika
– przedniej maski
– wspornika chłodnicy
Komplet klame zewnętrznych
Komplet klamek wewnętrznych
Komplet korb opuszczania szyb
Komplet paneli naprawczych tylnych błotników
Komplet gum zawieszenia
Komplet końcówek drążków kierowniczych
Komplet tylnych lamp: lampy i chromy
Chromowane wewnętrzne boczne wloty powietrza
Chromowane listwy progowe zewnętrzne
Chromowane listwy progowe wewnętrzne
Komplety montażowe do obu kompletów listw chromowych
Uszczelki pokryw zaworów
Czarne pokrywy zaworów
Czarny filtr powietrza
Elementy PCV z czarnym korkiem
Czarne nowe obszycie foteli

Z fabryki wyjechał w ładnym niebieskim kolorze „Acapulco Blue Metallic”. Pozostała specyfikacja Mustanga zgadza się z tabliczką znamionową.

http://www.mustangdecoder.com/decoder.html[:en]How to buy a classic car in a good price!

Classic car market is very specific. It is possible to find good deals on the car, but if you are not following the market daily (hourly) you will probably never get to see a really good deal, because they disappear as quick as they show up. Yes, there is many people like us waiting to hit a homerun on a good deal. It may sound to you a little crazy, but that’s reality. To buy a car in a good price you need to be ready to makes a quick decision and wait for the right time. We lost a coupe occasions before and we know how fast those cars sell. There were few instances when we called the owner 3-4 hours from when the add showed up and it was already too late, so we started following the market almost non stop and became proficient in fast decision-making. No, we do not buy cars without seeing them first, we do a proper inspection, check all the numbers, documents etc. Let me tell you a story of the last car we purchased two weeks ago. I have noticed an ad at 9PM on Firday. It was already on for 30 min. I immediately called the owner, even though it was a little late. I was the third person to call him and the other two made arrangements to inspect the car the next day – Saturday. One was supposed to come at noon and the other at 4PM.  I asked for the picture of the VIN numbers to make sure the car is really worth the race. Fortunately, the owner was spending time with his son, who helped him take pictures of the elements I was asking. 40 min from when the ad showed up, I called them back and said, I would be arriving early morning. The car was located 5h away from me, so I figured, that if I leave at 6AM and make it in 4h, I should be arriving at 10AM, that would give me time to make the right decision before the next guy gets there. Quick pit stop at the gas station and I was on my way.

The car was in a really good mechanical condition, started right up and we drove around the neighborhood.  The paint job had some imperfections, and couple little rust spots, but the car was definitely worth the price. When I started negotiations I quickly realized that there is not much I could win here. When I was driving here in the morning, the owner received another phone call with the offer of immediate payment of $1000 more than asking price without even checking the car out. Luckily to me, the owner knew I was on my way and rejected the offer saying that he would call back after I leave, as I already had around 4h of driving behind me.

We sealed the deal and very soon the car goes on the ship to Europe.  Before that happens it will be loaded with tons of parts that will make it a really nice high end car. The car does not need much work. The interior is in a good condition, as it was refreshed by the previous owner. He decided not to paint the car as it was sufficient for him for the weekend driving. The car drives really well with the power steering, there is no noises coming from the suspension and the brakes easily block the wheels when braking hard to a stop. There are no leaks from the engine, but it could use a good clean-up. We already purchased a dress-up kit for it. Black Edelbrock valve covers, and Edelbrock air cleaner. Rear transmission seal may need to be replaced as I noticed it was a little wet. 289 engine is still in it’s original configuration. It was produced in December 1966, which is around 6 months before the official manufacturing date of this mustang. The heads were rebuilt at some point with hardened valves and valve seats, which made it ready for regular gas. Auto tranny shifts well. Classic looking radio has a jack connector for your phone or mp3.

The owner sold the car, as he needed space and funds for his new project that was already sitting in the driveway – it was a pick-up truck that he was dreaming about since he was young. It was hard for him to say good bye to the mustang that gave him so much joy in the last years, but dreams are to make them reality and that’s what it takes to make his dream come true.

The car came with a folder of receipts from the last and the previous owner, which covered big part of the car’s history. Since the car is in such a good shape we decided to buy many new chromes including new door handles, sill plates, rocker moldings, tail lights etc to make it a really nice looking car. We also purchased a new windshield, as this one has a little chip.  All new weather-stripping is a must when putting a new paintjob. The car came from the factory in a nice “Acapulco Blue Metallic”.

Acapulco Blue Decode[:de] Klassischer Automarkt ist sehr spezifisch in den USA. Gute Angebote verkaufen sich sehr schnell und wenn Sie den Markt täglich (stündlich) nicht folgen, dann wahrscheinlich werden Sie die besten Offerte  verpassen. Angebote verschwinden so schnell wie die auftauchen. Wenn Sie nicht zu Spät sind und haben den Verkäufer erreicht dann kann es ein bisschen abstrakt klinken aber es ist die Realität. Wir verpassten schon ein paar gute Chancen aber neuerdings schafften wir einen zu jagen. Das Auto erschien um 9:00 Uhr US-Zeit. Ich bemerkte den Fahrzeug 30 Minuten nach dem der Besitzer das Inserat veröffentlichte uns sofort rief ich den Verkäufer an. Es kam heraus, dass ich die dritte Person war und die anderen beiden machten schon einen Termin für eine Besichtigung am nächsten Tag. Ich bat um Fotos von Seriennummern um sicherzugehen, dass das Auto das Rennen wert ist. Glücklicherweise verbrachte der Besitzer das Wochenende mit seinem Sohn, der ein Handy mit einer guten Kamera hatte und half ihm Fotos von bestimmten Teilen zu machen. Ich bestätigte, dass ich um 10 Uhr kommen werde. Das Auto befand sich 5 Stunden von mir entfernt, also dachte ich, dass wenn ich um 6 Uhr starte und machte die Strecke in 4 Stunden dann werde ich der erste sein. Ich tankte schnell das Auto, ich besorgte mir das Geld für eventuale Anzahlung und war schon auf dem Weg.

Der Mustang erwies sich in einem sehr guten Zustand zu sein, der Motor starte sofort und wir fuhren durch die Gegend. Von fern sah es gut aus, aber der Lack ist nicht perfekt und würden wir es auffrischen, trotzdem der Fahrzeug war auf jeden Fall das Geld wert. Wir begannen Verhandlungen. Es stellte sich heraus, dass es hier nicht viel zu gewinnen ist, weil kurz vor meiner Ankunft der Verkäufer ein Angebot für $ 1000 mehr als der Ausrufungspreis bekam. Der Besitzer lehnte doch ab und sagte, dass er sich bei ihm meldet wenn ich das Auto nicht kaufe.

Schließlich wurde der Mustang gekauft und wird in 3 Wochen nach Polen importiert. Bevor das doch passiert, wir planen dazu die Teile zu einpacken. Diese Teile werden das Auto noch schöner machen und es wird sich auf jeden Fall unter anderen hervortun.

Der Mustang erfordert nicht viel Arbeit. Der Innenraum ist in einem guten Zustand, wurde von dem Besitzer erneuert. Er wollte sich mit dem Lack nicht beschäftigen, weil es für ihn gut genug für Sonntagausflüge war. Der Lack hat einige Abplatzungen und Kratzen, aber der Boden ist in einer guten Kondition und erfordert es keine Arbeit. Das Auto startet wie von Zauberhand, fährt sehr gut und bequem dank der Servolenkung, die Aufhängung ist sehr stabil, Bremsen blockieren leicht die Räder, wenn Sie ruckartig bremsen. Es gibt keine undichte Stelle aus dem Motor, aber ich würde es an Ihrer Stelle bereinigt. Wir planen eine neue Ventildeckel und einen Luftfilter zu kaufen, nachher sollte sich das Fahrzeug besser präsentieren. Mechanisch werden wir hier nichts unternehmen, vielleicht außer des Austausches der hinteren Dichtung des Getriebes, man sieht dass es ein bisschen feucht ist. Ein echter 289 Motor mit 2-fachem Vergaser wurde im Dezember 66‘ hergestellt, etwa 6 Monate vor dem Herstellungsdatum des Mustangs. Die Köpfe wurden mit gehärteten Ventilen und mit den Anschlüsse überarbeitet. Die sind für bleifreies Benzin geeignet. Das Automatikgetriebe schaltet alle Gänge ordentlich und zügig durch. Das Radio sieht klassisch aus, aber hat es ein Anschluss für das Telefonkabel.

Der Besitzer verkaufte das Auto, weil er mehr Platz und Kapital für das nächste Projekt „Pick-up“ brauchte. Es war schwer für ihn, sich mit dem Auto zu trennen. Das Auto bereitete ihm viel Freude, aber die Träume muss man realisieren. Wir bekam mit dem Auto auch Dokumenten, die uns einen großen Teil der Geschichte von diesem ausgezeichneten Auto zeigen. Da das Auto in so guten mechanischen Zustand ist, wir überlegen zusätzliche optische Teile zu kaufen. Wir sind sehr zufrieden mit dem Einkauf und werden wir euch auf dem Laufenden über die Fortschritten informieren.

Die besonderen  Autos brauchen besondere Maßnahmen.

Eine vollständige Liste der Ersatzteile:

Windschutzscheibe

Dichtungen für:

– Windschutzscheibe
– Tür
– Heckscheibe
– Die Heckklappe
– Die Frontmaske
– Die Kühlerbefestigung
Außengriffe
Innengriffe
Platten der hinteren Kotflügel
Set der Gummiaufhängung
Set der Lenkstangen
Set der Heckleuchten: Lampen und Chrom
Verchromte Innenseitenschlitze
Verchromte Seitenschwelle von außen
Verchromte Seitenschwelle von Innen
Dichtungen von Ventildeckel
Schwarzer Luftfilter
PVC Elemente mit einem schwarzen Korken
Neue schwarze Sitze Besatz

Der Wagen hat die Fabrik in einer schönen blauen Farbe „Acapulco Blue Metallic” verlassen. Die andere Spezifikationen des Mustangs stimmen mit dem Typenschild.[:]

Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.

Wyślij wiadomość

Najnowsze samochody

Dodge Challenger R/T 1970 (JS23U)
255 000PLN
Ford Mustang Fastback GTA 1967 (S-code)
310 000PLN
Dodge Charger 1968
320 000PLN
Chevy Camaro 1969
165 000PLN
Mustang Mach1 1969 Cobra Jet (R-code)
285 000PLN

Back to top
Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.