Mustang Kabriolet 1964 ½

SPRZEDANYSprzedany
SPRZEDANY

[:pl]Tym razem zaczęło się od komentarza pod postem na naszym fanpage’u na facebooku. Eric napisał, że jest zainteresowany zainwestowaniem w zabytkowego Mustanga. Poprosilismy o maila ze specyfikacją wymarzonego klasyka i zaczęliśmy poszukiwania.
Zadanie było stosunkowo trudne, ponieważ szukaliśmy Mustanga Kabrioleta z pierwszego roku produkcji – 1964. Pod uwagę brane tylko V8.
W tym roku były 3 wersję z widlastą ósemką:
F- Code = 260ci (4,3l) o mocy 164 km
D- Code = 289ci (4,7l) o mocy 210 km
K- Code = 289ci (4,7l) o mocy 271 km (High Perf)
K-Code w kabriolecie to  jednorożec (znane są tylko 3, które istnieją do teraz). Pierwszy dla naszego klienta był za słaby, więc stanęło na D-Codzie. Znaleźliśmy kilka ciekawych ofert, ale z czasem zadanie utrudniło się jeszcze bardziej. Eric zdecydował, że chciałby mieć auto z manualna 4 biegową skrzynią biegów.
Po kilku miesiącach poszukiwań trafiliśmy prawdziwą perełkę, wyprodukowaną 21 lipca 1964 roku.

Ericowi samochód się spodobał, więc umówiliśmy się z właścicielem na inspekcję. Odległość 7h nie jest jeszcze dramatyczna więc wsiedliśmy w samochód i ruszyliśmy  zobaczyć czy samochód faktycznie jest taki jak jest opisany w ogłoszeniu.

Na miejscu okazało się, że jest. Widać, że włożono w niego dużo czasu, pieniędzy i serca. Piękny egzemplarz.
Właściciel spędził na renowacji ponad 3,5 roku. Wszystko było zrobione z zachowaniem specyficznych dla 1964 roku szczegółów.
Różnic pomiędzy pierwszym rokiem produkcji Mustanga a drugim i kolejnymi jest wiele. A to kilka z nich:

Maska, która ma ostre, niezaokrąglone ranty. Niestety nie widać tego dobrze na zdjęciu

Wcześniej już wspominałem o różnych wersjach silników w 1964. Model, który trafi do Polski to D-Code, czyli silnik 289ci (4,7l) o mocy 210km. Najpopularniejsze Mustangi pierwszej generacji to C-cody, które produkowane były od 1965 i również miały silnik 289ci, ale generował mniej mocy.

W 1964 specyficzny był też generator, który w 1965 został zastąpiony alternatorem.

Używa on regulatora wysokich napięć z oddzielonymi terminalami.
 
W Mustangach klaksony umiejscowione są na przedniej części komory silnika za grillem, ale nie w tych z 1964, które miały jeden duży klakson w dolnej części komory.
Włącznik świateł we wszystkich Mustangach z 1964 przymocowany był do pompy hamulcowej.
Kolejną różnicą jest mocowanie klamki, która w 1964 montowana była na zatrzask a od marca 1965 już na śrubkę.

Większość, ale nie wszystkie Mustangi ’64 1/2 miały na na pokrętle odpowietrzającym literę „A”. W 1965 Ford zupełnie usunął „A”.

A na koniec przyjrzyjmy się numerom VIN:

www.http://mustangattitude.com/

Na powyższej grafice można zobaczyć, że Mustangi ’64 mają następujące numery:
5FX0XX100001-250000
5RX0XX100001-125000
Erica Mustang wyprodukowany został 21 lipca (21G odczytany z tabliczki znamionowej) w Dearborn (F) a VIN kończy numer 206467.

Jest to jeden z bardziej unikatowych Mustangów w Stanach Zjednoczonych a w Polsce starszy jest tylko 1 Mustang Kabriolet i 1 Coupe.

Eric, Gratulujemy!

[:en]This time it all started with a comment under one of our posts on facebook. Eric wrote that he would be interested in investing in a nice classic Mustang. We asked him an e-mail with a short description on what exactly he is looking for and right after that started our research. It wasn’t an easy task as Eric wanted a Convertible from the first production year 1964, which are very rare. He also want a V8 car only.

There were three different V8 engines put in 1964 Mustangs
F- Code = 260ci (4,3l) generating 164 hp
D- Code = 289ci (4,7l) generating 210 hp
K- Code = 289ci (4,7l) generating 271 hp (High Perf)

K-code convertible is like a unicorn (there are only 3 known cars that exist) F- code was too small for Eric, so it had to be a D-code engine.  After finding couple interesting options, the task got even harder, Eric decided he wants a 4-speed transmission in it. After few months of research we found the beauty. The cars was produced on July 21st ,1964.

Przechwytywanie
Eric liked the car, so we scheduled an appointment for a detailed inspection. The car was located about 7h drive from where I live, so I planned a trip for the next weekend.

I was curious if the car will really be as nice as described by the owner. We spend quite some time talking on the phone about it an my expectations were very high. When I got there I quickly realized it really was a beautiful car. The owner who restored it to the smallest detail did an amazing job recreating its original condition. He spend 3 years rebuilding this car and put a lot of attention to the specifics of 1964 unique details that differentiate this year from all the other Mustangs. Below is just a small portion of those different characteristics:

Hood that has sharp unfolded edges.

Mentioned earlier D-code 289ci engine generating 210hp, a little more power than the same version of the 289 that went into production in 1965.


A generator was also a unique feature of the 1964, which was later replaced with alternator for all models after 1965.

It uses a high voltage regulator with separated terminals

Horns are placed on the front side of the engine compartment in all classic Mustangs, but not in 1964, which had a much bigger horn in the lower part of the engine compartment.

Brake light switch was located in master cylinder in 1964

The other unique thing was how the interior door handles were mounted. In 1964 the used a clip type mounting, which was later (March 1965) replaced with a screw mounted handle.

Most, but not all 1964 Mustangs had an “A” vent handle.

On top of that we did a really detailed research on the VIN number

www.http://mustangattitude.com/

It explains that 64 mustangs had VIN sequential unit numbers
5FX0XX100001-250000
5RX0XX100001-125000
range for 1964 Mustangs and our was produced in Dearborn (F) on July 21st (21G as you can see on the door tag) and has it’s VIN 206467 is within the range 100001-250000

Overall it is one of the most unique Mustangs in USA. In Poland there is only one older Mustang Convertible than Eric’s car!

Congratulations Eric![:de]Dieses Mal begann es alles mit einem Kommentar, das unter dem Beitrag auf unserer Fanpage gepostet wurde. Eric schrieb, dass er sich für einen klassischen Mustang interessiert. Wir baten ihm um eine E-Mail mit einer kurzen Beschreibung, was er genau sucht und danach begann wir mi der Suche. Die Aufgabe war relativ schwierig, weil wir nach einem Mustang Cabrio aus dem ersten Jahr der Herstellung -1964  gesucht haben. Es ging nur um einem V8 Motor. In diesem Jahr gab es 3 verschiedene V8 Versionen:

F-Code = 260ci (4,3L) mit einer Leistung von 164 PS

D-Code = 289ci (4,7l) mit einer Leistung von 210 PS

K-Code = 289ci (4,7l) mit einer Leistung von 271 PS (High Perf)

K-Code Cabrio ist wie ein Einhorn (es gibt nur drei bekannte, die bis jetzt vorhanden.) F-Code war zu klein für Eric also müsste es D-Code sein. Wir fanden einige interessante Angebote, aber mit der Zeit war es schwieriger. Der Kunde wollte das Auto mit einem manuellen 4-Gang-Getriebe haben. Nach mehreren Monaten der Suche fanden wir einen Mustang aus 21 Juli 1964 Jahre.
Przechwytywanie

Der Wagen hat dem Eric gefällt, deswegen haben wir einen Termin mit dem Eigentümer für die Inspektion vereinbart. Es war 7 Stundend weit von uns und ich habe die Reise für das nächste Wochenende geplant.

Ich war sehr gespannt, ob das Auto wirklich so schön ist, wie es durch den Eigentümer beschrieben wurde. Wir verbrachen viel Zeit am Telefon. Als ich dort ankam, ist mir klar geworden dass in das Auto viel Arbeit und Herz investiert wurde.  Der Besitzer renovierte das Auto über 3,5 Jahre. Alles wurde unter Wahrung spezifischen Details aus 1964 Jahre getan. Es gibt viele Unterschiede zwischen dem ersten Jahr der Produktion des Mustangs und dem nächsten Jahren.
Die Motorhaube, die eine scharfe, nicht gerundete Kante hat.

Früher habe ich schon über die verschiedene Versionen der Motoren aus dem 1964  erwähnt. Das Modell, das nach Polen antrifft ist ein D-Code mit dem 289ci Motor (4,7l) der etwa 210 Pferde hat. Die beliebtesten Mustangs der ersten Generation sind C-Codes, die seit 1965 hergestellt wurden, hatten auch einen 289ci Motor, aber die erzeugten weniger Kraft.

Im Jahr 1964 war auch ein spezieller Generator montiert, der im 1965 mit der Lichtmaschine ersetzt wurde

Es verwendet einen Hochspannungsregler mit getrennten Anschlüssen.

Die Mustangs Hupe befinden sich an der Vorderseite des Motorraums hinter den Grill. Von 1964 Modell hatte eine große Hupe in unteren Teil der Kammer.

Der Lichtschalter war mit dem Hauptbremszylinder bei allen Mustangs von 1964 befestigt.

Ein weiterer Unterschied ist die Festsetzung des Türgriffs. Im 1964 wurde aufs Schnappschloss montiert und seit Marz 1965 auf die Schraube.

Die meisten, aber nicht alle von ’64 1/2 Mustangs hatten ein „A“ auf dem Knebelgriff.
Und am Ende sehen wir uns die VIN-Nummer an:

www.http://mustangattitude.com/

In der Obigen Grafik können wir sehen, dass die 64er Mustangs haben folgende Zahlen:

5FX0XX100001-250000

5RX0XX100001-125000

Erics Mustang wurde am 21. Juli (21G Typenschild) in Dearborn (F) hergestellt und VIN-Nummer endet mit 206.467.

Dies ist einer von der einzigartigen Mustangs in den USA. In Polen älter ist nur ein Mustang Kabriolett und ein Coupe.

Wir gratulieren dir, Eric!

[:]

Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.

Wyślij wiadomość

Najnowsze samochody

Dodge Challenger R/T 1970 (JS23U)
255 000PLN
Ford Mustang Fastback GTA 1967 (S-code)
310 000PLN
Dodge Charger 1968
320 000PLN
Chevy Camaro 1969
165 000PLN
Mustang Mach1 1969 Cobra Jet (R-code)
285 000PLN

Back to top
Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.