Mustang Fastback 1967 S-code

SPRZEDANYSprzedany
SPRZEDANY

Tego Mustanga szukaliśmy dosyć długo, ale Pan Bartłomiej miał bardzo konkretne wymagania. To miał być Fastback z 1967 lub 1968 roku. Z Big Blockiem 390ci pod maską i najlepiej manualną czterobiegową skrzynią. Idealnie gdyby był niebieski lub ciemnoniebieski. Dodatkowo miał być jak najbardziej oryginalny i w jak najlepszym stanie. To zlecenie nie było łatwe. Szczególnie, że Fastbacki ‘67/’68 zniknęły już z rynku.

Jednak wiedzieliśmy, że to tylko kwestia czasu i na pewno znajdziemy dokładnie to czego szukał Pan Bartłomiej. W międzyczasie pojawiło się kilka innych interesujących propozycji, ale żaden nie chwycił za serce. Aż w końu w niedzielę wielkanocną pojawiło się ogłoszenie z tym Mustangiem. I to było to! Skontaktowaliśmy się z właścicielem i następnego dnia – w lany poniedziałek – wysłaliśmy zadatek do właściciela. We wtorek zarezerwowołem bilet, w środę o 22 wylądowałem w Kansas City a w czwartek o 10 rano przeprowadziłem inspekcję tego świetnego Mustanga. Trzeba było się spieszyć bo nie tylko my się nim zainteresowaliśmy. Jeden z największych dealerów aut zabytków z południa USA (Vanguard Motors) już był na etapie negocjacji.

Na miejscu potwierdziło się to co mówił właściciel przez telefon. Mustang jest świeżo po dwuletniej renowacji. Bryan od 40 lat siedzi w Mustangach i prowadzi warsztat specjalizujący się w renowacjach Mustangów. Na podnośniku wisała Eleanor z silnikiem 427ci, w podkładzie gotowy do lakierowania czekał Bullitt a na zewnątrz stała bardzo ładna replika Shelby GT500.

Wracając do Mustanga… Silnik 390ci jest świeżo po generalnym remoncie a został odbudowany do fabrycznej specyfikacji. Nadal jest oryginalny gaźnik Holleya, zgodny kolektor dolotowy, oryginalne żeliwne kolektory wydechowe, stockowy wałek rozrządu itd. Z bloku możemy odczytać kod 7F13 (wyprodukowany 13 czerwca 1967). Manualna czterobiegowa skrzynia również została odbudowana i nadal ma fabryczną tabliczkę, z której możemy odczytać kod RUG-M2 (Czterobiegowy manual dedykowany do silnika 390ci z 1967 roku) . Marti Report wskazuje, że Mustang wyposażony był w dyferencjał „limited slip”. On również ma tabliczkę, z której możemy odczytać kod WES-G (Limited slip 3.25:1) oraz 7FB (wyprodukowany w drugim tygodniu czerwca 1967 roku).

Tabliczka znamionowa wskazuje, że planowany wyjazd z fabryki Mustanga miał nastąpić 21.06.1967 roku jednak Marti zaznacza, że tak naprawdę ten Mustang fabrykę opuścił 16 czerwca 1967 roku, czyli trzecim tygodniu miesiąca – 3 dni po produkcji bloku silnika. Wszystko wskazuje na to, że Mustang opuścił fabrykę z dokładnie tym napędem!
Dodatkowym smaczkiem jest również zachowany „buck tag”, który montowany był pod maską wszystkich aut z fabryki w Metuchen, niektórych z fabryki w Dearborn i uważa się, że do żadnych z fabryki w San Jose. Ten Mustang opuścił fabrykę w Dearborn.

Potwierdzenie tych informacji znaleźliśmy w książce „Mustang 1964 1/2 – 1973 Restoration Guide” autorstwa Toma Corcorana i Earla Davisa z 1998 roku.

Nie widzieliśmy jeszcze tak oryginalnego Mustanga. Bryan też nie widział dlatego wiedział, że musi go zrobić najlepiej jak tylko potrafi.

Mustang jest polakierowany w świetnym kolorze Acapulco Blue – dokładnie w takim wyjechał z fabryki, który idealnie komponuje się z niebieskim wnętrzem. Wszystkie światła, przełączniki, wskaźniki działają. Oryginalne radio również. Dodatkowo Mustang jest wyposażony we wspomaganie kierownicy i wspomaganie tarczowych hamulców. Listwa na tylnym panelu również była fabrycznym wyposażaniem – dostępna tylko w 1967 roku.

Jest bardzo oryginalny, pracuje idealnie, brzmi świetnie i niesamowicie wygląda.

Panie Bartłomieju jeszcze raz gratulujemy!

W linku poniżej znajdziesz krótki film z wyjazdu po Mustanga. Oprócz niego obejrzałem jeszcze jedno ciekawe auto i odwiedziłem dwa fajne miejsca. 

Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.

Wyślij wiadomość

Najnowsze samochody

Chevrolet Camaro RS/SS 1968
200 000PLN
Ford Mustang Fastback GTA (S-code)
410 000PLN
Dodge Challenger R/T 1970 (JS23U)
250 000PLN
Plymouth Road Runner 1969
165 000PLN
Chevrolet Impala 1966
150 000PLN

Back to top
Marzysz o własnym klasyku?Zostaw adres e-mail a nie ominie Cię żadna okazja!

Każdego tygodnia w Stanach pojawia się kilka wyjątkowych okazji klasyków. Wiele z nich znika z lokalnego portalu ogłoszeniowego tego samego dnia. Sztuka polega na tym, żeby być pierwszym który kontaktuje się właścicielem.